Felicitări pentru schimbările mici, dar mari

14741705_1295944923779889_1756914311_n

Mă tot uit la video-uri care-mi spun „10 obiceiuri zilnice care te ajută să-ți controlezi gândurile”, sau „7 metode prin care poți să te trezești la ora 5, chiar dacă nu prea-ți vine să te trezești la ora 5”, sau tot felul de alte „x lucruri” pe care care poți să le faci într-o zi pentru diverse motive.

Și mă gândesc cum mi-am luat în serios toate ideile și stările și am început să fac niște schimbări, cât de mici, ca să-mi fie mai bine în fiecare zi.

De la paharul cu apă caldă și lămâie pe care-l beau în fiecare dimineață, la fructele și legumele pe care încerc să le mănânc zilnic, mi-am dat seama că o schimbare mică poate să însemne enorm de mult pentru starea mentală de peste zi.

Acum ceva timp nu mă gândeam la schimbările pe care le pot face eu, ci la schimbările pe care le pot face alții. Mi-a luat mult timp să-mi dau seama că nu am nevoie de schimbările altora. Azi e mai important pentru mine să fac singură o schimbare, să îmi fie greu, să plâng, să mă răzgândesc, să mă enervez și apoi să mă încăpățânez să schimb ceva, decât să stau să aștept schimbări în jurul meu.

Să nu-mi fie frică de schimbare, asta îmi tot repet. Schimbarea e bună chiar și atunci când te lovește în față. Fiindcă uneori o lovitură vine la timp ca să-ți deschidă ochii.

Continue Reading

Liniste si bucurii simple

27141012_1891524930888549_429480502_o

Când merg cu trenul spre Brașov sau spre București (și merg destul de des), îmi place să mă așez pe partea în care se văd copacii și munții, în loc să mă așez pe partea cu DN 1 și mașinile care stau în rând.

Drumul are între 3-4 ore (pentru că de obicei merg cu Regio, deci oprim în toate stațiile până la destinație) și am timp să mă gândesc, să scriu, să citesc, să lucrez, să observ ceilalți călători, să socializez, să mă plictisesc sau să dorm. Dar, de cele mai multe ori, în cele 3-4 ore fac cel mult 3 dintre lucrurile de mai sus. Iar motivul e simplu. Odată ce m-am uitat pe geam, mă pierd în peisaj și mi-e foarte greu să mă concentrez pe altceva.

Să mergi cu trenul nu este neapărat cel mai relaxant lucru, de multe ori e chiar obositor și legănatul trenului te cam moleșește, deci nu ajungi cu cel mai mare chef de viață la destinație. Sunt în al treilea an de când fac drumul București-Brașov/Brașov-București cam o dată, de două ori pe lună, în medie. Și de fiecare dată când mă uit pe geam, îmi dau seama ce norocoasă sunt să fiu așa de aproape de casă, iar casa mea să fie înconjurată de copaci cu zăpadă pe crengi, de cele mai frumoase peisaje de toamnă, de cel mai crud verde al verii și de florile de primăvară care apar cam prin martie.

Îmi place haosul din București, energia, diversitatea și varietatea opțiunilor. Și îmi place sentimentul de acasă din Brașov, liniștea, oamenii și copacii din munți.

Tocmai ce m-am întors din Brașov în București, după un drum relativ lung, cu legănat de tren prin zăpadă. Și nu mă gândesc decât la bucuriile simple și la cât de importante sunt ele pentru liniștea noastră.

Continue Reading

Utima saptamana | Liniste, calm, bucurii mici

28217080_1927034084004300_545230012_o

Duminica trecuta eram un pic ingrijorata pentru saptamana care urma. Ma mai gandesc asa, din cand in cand, la lucruri pe care trebuie sa le fac si sunt momente in care ma ingrijorez singura inainte sa am vreun motiv de ingrijorare. We’ve all been there.

Dar saptamana asta am incercat sa pastrez liniste si calm in jurul meu. Ma ajuta in momentele in care mi se face frica.

M-am organizat cat mai bine, am luat lucrurile pas cu pas, mi-am calculat timpul cum am putut de bine astfel incat sa fac tot ce mi-am propus.

Am inceput sa citesc din nou dimineata in metrou, lucru pe care nu il mai facusem de cateva luni. Si e asa bine sa te deconectezi un pic la prima ora diminetii, parca altfel merge ziua.

Continue Reading

De făcut atunci când ești singur acasă

28276177_1927034137337628_1362015362_o

Uneori ai nevoie să fii singur(ă) acasă. În funcție de cum suntem fiecare dintre noi, avem mai mult sau mai puțin nevoie să stăm uneori singuri. Iar în momentele astea, sunt o mulțime de lucruri pe care le putem face. O muuulțime.

Cum ar fi:

  1. Mâncare – o rețetă, o fugă până la magazin și o ședință de cooking cu muzică pe fundal
  2. Scris – orice, oricum, uneori e bine să ne punem gândurile pe hârtie, iar scrisul de mână e un exercițiu extraordinar pentru concentrare
  3. Somn – multe ore de somn și moțăit, pentru că n-are cine să zică „trezirea”
  4. Ordine în casă, camere, dulapuri, sertare
  5. Binging – mare e grădina serialelor zilele astea
  6. One book challenge – ia o carte, pune-te pe citit, termină cartea
  7. Outfit planning – deschide dulapul și fă-ți ținutele pentru următoarele 5 zile
  8. Concert – cei care nu avem neapărat o voce de privighetoare, avem dreptul de a folosi momentele în care suntem singuri pentru a exersa pe melodiile preferate
  9. Sport – yoga, stretching, abdomene – țin doar de motivație
  10. Feeling good routine – o baie fierbinte, o mască de față și de păr, o lumânare parfumată, un ceai sau o ciocolată caldă și un film au puterea de a ne aminti ce bine e să avem grijă de noi
Continue Reading

20 de lucruri care-mi ridică moralul| Lista de duminică seara

28217023_1927034134004295_2060299293_o

Citeam mai devreme o listă cu lucruri care-ți pot ridica moralul atunci când ai nevoie. Și evident că m-am gândit și eu la lista mea.

Am învățat în ultimul timp să încerc să fac cât mai multe lucruri atunci când simt că pic în butoiul cu melancolie și mi-au cam intrat în sânge, așa că m-am obișnuit ca în fiecare zi să fac ceva ce-mi place și mă ajută să îmi încarc bateriile.

Așa că trec direct la subiect și las mai jos 20 de lucruri care îmi ridică moralul:

Continue Reading

YouTube ianuarie-februarie | Nutriție și gestionarea banilor

fbdd61bc22cfe9e3b4f59fc165e0a0b9

Nu stau mult timp pe YouTube, dar intru din instinct dimineața și seara și îmi place la nebunieee să găsesc lucruri noi la care să mă uit.

De la începutul anului am început să fiu destul de interesată de câteva lucruri care mi-au atras atenția de acum ceva timp, dar nu le-am acordat o importanță prea mare: cum să am un stil de viață echilibrat și cum să-mi gestionez banii. Două chestii super importante și utile, pe care dacă le gestionez cum trebuie am observat că mă ajută foarte mult cu una dintre cele mai mari probleme de care nu pot să scap – gânditul excesiv. O treabă pe care o resimt tot mai mult și de care parcă nu mai scap, așa că am început să analizez mult mai bine lucrurile care nu-mi fac bine.

Și na, am început să citesc, să caut tips & tricks, să îmi găsesc un mod în care chiar să reușesc să strâng bani și așa mai departe.

Așa am ajuns și la două canale simpatice pe YouTube, pe care le urmăresc destul de des și care îmi dau de fiecare dată idei noi și simple, pe care am început să le aplic:

Continue Reading

Sâmbătă dimineața | Februarie, frig, soare

img_4621

M-am trezit acum 2 ore și încerc să fiu cât mai silențioasă. Pentru că sunt singura care s-a trezit momentan.

Așa că m-am mutat în bucătărie și

  • am băut un pahar cu apă (am stors în el și puțină lămâie, că așa am văzut eu că e bine să faci)
  • mi-am făcut o cafea
  • am mâncat două vafe
  • am completat bullet journal-ul, pentru că aseară nu am avut deloc chef de asta
  • am completat agenda cu to do-ul zilnic, pentru că aseară n-am avut deloc chef de asta
  • am scris 5 minute în jurnal despre cum a fost ultima săptămână
  • mi-am pus o mască de față
  • am citit câteva pagini din Mantisa, pentru că am cam lăsat-o din mână în ultima săptămână (love it)
  • mi-am făcut un mic plan pentru ziua de azi (în principiu, o plimbare și poate 1-2 locuri noi de văzut prin București)
  • m-am gândit să scriu toate chestiile astea, că parcă am făcut destule în două ore de stat liniștită  în casă

Acum mă gândesc cum să mă îmbrac azi, o fi frig rău?

Continue Reading

Playlist pentru inspiratie si chef de munca

playlist

În fiecare dimineață când ajung la birou îmi fac o cafea, îmi umplu un pahar cu apă, mănânc ceva în timp ce citesc ultimele știri și încep să mă ocup de cele mai importante task-uri din ziua respectivă. Îmi place să le încep pe toate de dimineață, fiindcă simt că am mai mult spor.

Iar toate astea se întâmplă cu muzică în căști. Piesele se schimbă, la fel și starea de spirit. Dar sunt unele pe care le ascult foarte des. Iar în ultima perioadă, piesele din playlist pe care le-am ascultat cel mai mult sunt:

DJ Nature – What it isn’t 

Continue Reading

Să mergi mai departe. De mâine.

3

Am mii de planuri, o mulțime de agende, zeci de obiective și un top de priorități.

Îmi spun că vreau să încep lucruri, îmi strâng energia să le încep, dar rămân într-un început constant.

Îmi pierd forța de a continua, de a-mi forma o rutină sănătoasă, cu obiceiuri care să mă ajute să îmi eliberez mintea și frica.

Din când în când, mă ridic de jos și încep din nou, sunt mândră de mine, sunt fericită că fac ceva pentru mine.

Apoi mă opresc iar. 

Continue Reading