Ce-i de facut atunci cand ai o stare nasoala si habar nu ai de ce

412B5E83-55CE-4806-AC0C-5C1ADB28733C
  • Ce ai patit?
  • Nu stiu. Nimic.

De cate ori ai primit sau ai pus intrebarea asta? Si de cate ori ai primit sau ai dat raspunsul asta? 

Se intampla, de multe ori, sa avem stari nasoale, sa fim tristi, nervosi, plictisiti, frustrati, neintelesi sau neintelegatori. Si, de multe ori, se intampla sa nu stim exact ce ne cauzeaza starile astea. Stresul, diversele probleme si dezamagiri, lipsa somnului (sau, din contra, prea mult somn), munca, grijile, emotiile care apar din varii motive ne provoaca o multime de stari care uneori chiar sunt inexplicabile. Sau, cel putin, nu reusim noi sa le explicam. 

Si ce facem in momentele astea? Primul instinct e sa ne afundam si mai adanc in starile astea si sa evitam sa le gasim cauza. Mare greseala, pentru ca odata cazut intr-o anumita stare poti ramane foarte mult timp in ea. Asa ca, trebuie sa inveti sa iti recunosti momentele astea de slabiciune (urat cuvant, slabiciune, dar nu prea imi vine altul acum) si sa descoperi care sunt lucrurile care te ajuta sa le combati.

Din pacate, si eu cad mult prea des in starile astea pe care am tendinta sa spun ca nu stiu ce le cauzeaza (desi am o vaga impresie), si incerc mereu sa gasesc noi moduri prin care sa reusesc sa ies cat mai repede din ele. Testez continuu si imi analizez starile cu fiecare lucru pe care il fac. Poate ca lucrurile astea ar fi utile si altora, asa ca las aici cateva dintre metodele care ma ajuta pe mine sa las in urma starile nasoale pe care nu stiu exact ce mi le cauzeaza:

  1. Cand ma simt molesita, panicata sau simt ca imi vine sa plang, imi aleg un punct fix si ma uit 1-2 minute in punctul ala, incerc sa nu ma gandesc la nimic si pur si simplu respir.
  2. Sun pe cineva apropiat, care stiu ca ma va distrage si imi va povesti fel de fel de lucruri.
  3. Merg pe jos cel putin 15 minute – nu trebuie sa am o directie anume, trebuie doar sa ma misc.
  4. Imi pun muzica si cant versurile in gand.
  5. Intru pe Pinterest, ma uit la pozele care imi apar in feed si imi fac de lucru pe acolo.
  6. Ma uit la un serial sau la un vlog pe YouTube.
  7. Imi pregatesc ceva de mancare sau imi fac un ceai.
  8. Daca sunt acasa, imi aprind o lumanare parfumata si ma bag in pat.
  9. Citesc, scriu sau notez ceva prin jurnale.
  10. Merg si imi cumpar ceva dragut (de obicei imi iau cate un balsam de buze, o lumanare parfumata sau o carte).
  11. Mananc ceva dulce.

Mai sunt si alte metode care te ajuta sa te indepartezi un pic de griji aparute din senin, dar mie astea imi sunt cele mai la indemana si stiu ca fiecare dintre ele m-a ajutat cel putin o data pana acum. 

In speranta ca nici o grija nu ramane mult timp cu noi, hai sa ne bucuram de momentele frumoase si de oamenii care ne sunt alaturi in momentele mai putin frumoase. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *