Ce fac ca sa ma simt multumita de mine la finalul zilei

31542963_2023724811001893_4320322918899777536_n

Nimic nu se compară cu finalul unei zile în care ești mulțumit(ă) de ce ai făcut. Cred că fiecare dintre noi avem nevoie să ne amintim din când în când că suntem norocoși că existăm, că facem lucruri și că ne încheiem zilele fiind recunoscători pentru ce e bun în viața noastră.

Dacă ne amintim de toate aceste lucruri, vom găsi forță și determinare să facem lucruri extraordinare. Rezultatele vin cu timpul, trebuie să avem răbdare și să muncim pentru ele. Dar, până la rezultate, e important să învățăm să fim multumiți de noi atunci când ne punem seara în pat și ne gândim la toate lucrurile pe care le-am făcut, le-am zis și le-am gândit.

Mi-a luat mult timp să înțeleg asta și încă lucrez la a mă gândi zilnic la lucrurile bune care mi se întâmplă. Dar cred că sunt pe drumul cel bun pentru că m-am obișnuit să fac câteva lucruri de care mă bucur și sunt mulțumită la finalul zilei. Cum ar fi:

1. Încerc să mă trezesc în fiecare dimineață la ora pe care mi-am setat-o în minte cu o seară înainte, fără snooze la alarmă. Uneori e greu să fac asta, dar atunci îmi amintesc cât de mult îmi plac diminețile și cât de productivă sunt dimineața, iar asta mă motivează să încep ziua cum trebuie de cele mai multe ori.

2. Nu există să nu mănânc dimineața. De jumătate de an, nu trece dimineață în care să nu mănânc micul dejun. Fie că am iaurt cu fulgi de porumb sau de ovăz, fie că am banane, fie că mănânc două felii de pâine prăjită cu unt de arahide sau cu cremă de brânză, ori, dacă sunt super pe fugă și nu apuc să mănânc nimic acasă, îmi cumpăr un baton de cereale sau o brioșă, sau un brownie și tot mănânc ceva înainte să beau prima cafea. Și, înainte de asta, beau pe stomacul gol acasă un pahar mare de apă cu lămâie.

3. Nu stau pe telefon dimineața în metrou. În ultimul timp am mai trișat și am mai intrat pe internet să verific sau să citesc tot felul de lucruri, dar de regulă nu stau pe telefon dimineața în drum spre muncă. Ba îmi iau cu mine o carte și citesc, ba pur și simplu stau și mă uit la oameni și mă gândesc ce urmează să facă și ei în restul zilei.

4. La muncă fac lucrurile care îmi stau pe cap și știu că sunt mai urgente până la ora 12:00. Cum ziceam mai sus, dimineața sunt mai productivă, deci mă concentrez mai bine și fac lucrurile mult mai repede decât le-aș face după masa de prânz. Prefer să mă ocup prima dată de lucrurile care m-au stresat cu o seară înainte și să continui după aceea cu ce mai am de făcut.

5. Încerc să mănânc măcar 1-2 fructe. Acum câteva luni îmi stabilisem în bullet journal să mănânc cel puțin 3 fructe sau legume pe zi, dar acum sunt mulțumită și dacă mănânc 1-2 fructe sau legume, pentru că simt că am făcut ceva bun pentru mine.

6. Plec de la birou seara cu un scop anume. Acum câteva luni plecam și abia așteptam să ajung acasă să stau în pat. În ultimul timp îmi setez dimineața câte un lucru pe care să-l fac după birou: fie că merg să mă întâlnesc cu cineva, fie că vreau să mă opresc la niște magazine să mă uit după o rochie sau după niște sandale, fie îmi propun să merg pe jos cel puțin două stații, fie mă hotărăsc să cobor din metrou o stație mai repede ca să merg la nu știu care magazin să îmi cumpăr ceva, fie merg la Cărturești să mai dau o raită prin magazin (e unul din locurile mele preferate), fie îmi stabilesc să scriu un articol pe blog și să-l postez la ora 21:00. Îmi găsesc câte un obiectiv și încerc să mă țin de el. De obicei reușesc, lucru care mă bucură super mult.

7. Mă gândesc la ce a fost bine în timpul zilei. Poate am făcut ceva de care sunt mândră, sau poate mi s-a zis ceva drăguț. Ori am mâncat ceva de care mi-era super poftă și am vorbit cu părinții și bunicii. În fiecare zi se întâmplă ceva bun și mi-am dat seama cât de important e să mă gândesc fix la lucrul ăla înainte să adorm.

Concluzia de azi: lucrurile mici chiar aduc bucurii mai mari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *