Cum ne trezim motivați în fiecare dimineață?

91181DF8-0EF9-4A09-8B58-555E9953502B

Păi, cum adică? Nu ne trezim plini de viață dimineața? Nu așa e normal? Să sune ceasul, să te ridici din pat și să te duci la muncă fără să te mai gândești la nu știu ce griji ai mai avea tu așa, în general?

Păi, nu, nu așa e normal. De fapt, dacă e să fim sinceri, ne trezim dimineața fix cu toate grijile alea pe care le avem noi în general, fie că au legătură cu munca, sau cu viața noastră personală sau, cine știe, poate chiar cu viețile altora.

Și atunci, cum să facem, totuși, să nu ne mai trezim atât de îngrijorați? Să luăm fiecare zi ca pe ceva nou, așa cum ar trebui să facem? Ca să încerc să n-o iau razna, eu mai fac din lucrurile de mai jos:

  • Seara, îmi rezerv măcar o oră în care să fac fix ce vreau eu – mă uit la un serial, butonez TV-ul, mănânc ceva ce nu ar trebui să mănânc în mod normal, citesc, vorbesc la telefon, fac o baie lungă, beau ceai sau ciocolată caldă sau na, vin, spăl vase, scriu, îmi fac ordine prin sertare.
  • Încerc, pe cât posibil, să îmi fac de cu seară o listă cât mai completă cu tot ce am de făcut a doua zi, ca să mă trezesc cu gândurile măcar un pic aliniate.
  • Îmi închid netul cu măcar jumătate de oră înainte să dorm (da, ideal ar fi să-l închidem cu o oră înainte de somn, dar realitatea mea arată altfel)
  • Mă ridic din pat imediat ce sună alarma dimineața, fără snooze sau alte minciuni nevinovate cum că aș mai avea timp să dorm un pic.
  • Beau cam jumătate de litru de apă imediat cum mă trezesc, până să mănânc sau să beau cafea (dacă nu beau destulă apă dimineața, începe să mă doară capul tare).
  • Prioritizarea este o zeiță a liniștii. Iar eu o ascult cu atenție. Încerc să fac prima dată lucrurile grele, urgente și care necesită mult timp. Pentru că e mai important să îmi prioritizez urgențele de dimineață și apoi să-mi limpezesc mintea cât de cât.

Oricum ar fi, e imposibil să nu avem dimineți și seri în care ne rod grijile. Trăim într-o lume a pretențiilor și a lucrurilor făcute “acum”, iar de multe ori e normal să ne simțim copleșiți. De aceea, poate o rutină care să ne facă plăcere ar fi cea mai bună pastilă de motivație dimineața. Și rutina mea mai dă rateuri uneori, dar în general ajută și, de aceea, o să continui să-mi petrec zilele cu ea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *