Am învățat să fac 10 lucruri atunci când n-am chef să fac nimic

dark-excavation-graphic-1601495

Energia vine și pleacă, nu ne trezim zilnic cu același nivel de energie și nu ne petrecem fiecare zi la intensitate maximă. Uneori nu vrem să facem asta, alteori nu putem. De aceea, m-am gândit de multe ori la momentele în care m-am simțit lipsită de energie și cum am reușit, totuși, să trec peste ele și să-mi recapăt pofta de viață, dorința și energia de a merge mai departe în diverse situații.

Am descoperit că, de fiecare dată când mă simt mai rău, nu am chef de nimic și mă trezesc dimineața gândindu-mă că nu vreau să fac lucrurile pe care urmează să le fac, mi-am dezvoltat anumite obiceiuri care mă ajută să-mi mai recapăt cheful și energia. 10 dintre obiceiurile astea, în continuare:

  1. Îmi cumpăr flori – nu se întâmplă des, ba chiar mai rar decâ mi-aș dori. Simt că am nevoie de mai multe culori în casă în momentele în care nu mi-e foarte bine. Așa că merg și-mi cumpăr flori. Acum e perioada crizantemelor :)
  2. Merg la biserică – nu stau niciodată foarte mult, dar merg și aprind două lumânări, zic în gând lucrurile care mă supără și parcă mi-e puțin mai bine după aia.
  3. Încerc să-mi rezerv măcar câteva ore în care să stau singură.
  4. Scriu lucrurile care m-au făcut să mă simt rău.
  5. Încerc să mă uit la un film sau serial – spun că încerc, pentru că în momentele astea nu prea termin un film sau un episod întreg. De obicei încep mai multe în același timp și le continui, pe rând, altă dată.
  6. Îmi pregătesc ceva de mâncare, de obicei ceva de care mi-a fost poftă de ceva timp. Sau, dacă nici asta nu sunt în stare să fac, îmi comand o pizza. Mereu aceeași pizza.
  7. Îmi fac planuri. De călătorii, de ce să mai fac în timpul liber, unde să merg în zilele următoare etc. Ceva să-mi ia mintea și să o ducă în alte părți.
  8. Vorbesc la telefon – cu mama, cu prietenele mele, cu oricine e dispus să vorbească și să povestească pe o perioadă de timp nedeterminată :)
  9. Merg puțin pe jos – chiar și 20-30 de minute ajută.
  10. Dorm – sau, cel puțin, încerc. Sunt perioade în care am insomnii și e greu  chiar și când încerc să închid ochii, abia pot să-i țin închiși câteva secunde. Dar, chiar și în perioadele astea, încerc măcar să stau întinsă în pat cât pot de mult, să nu mă mai gândesc, să-mi limpezesc gândurile și să-mi văd de liniște cât pot de mult. Chiar ajută

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *