Lucruri de planificat și cum mă ajută planificarea lor

3

Scriam la începutul lunii că am devenit un planning freak și că am început să-mi planific tot felul de acțiuni pe zile și luni, astfel încât să simt mereu că fac ceva pentru a le duce la îndeplinire.

Pentru asta, mi-am organizat câteva agende în care scriu zilnic și aproape zilnic (în funcție de specificul lor) și care mă ajută să „track-uiesc” fiecare lucru pe care simt nevoia să mi-l notez.

Le las mai jos pe fiecare, pentru exemplificare.

  1. Eternul bullet journal – mi-am stabilit câteva lucruri pe care să le urmăresc timp de șase luni (am început în octombrie și voi termina în martie). Voi continua și după cele 6 luni cu bullet journal-ul, dar mă voi concentra pe alte aspecte pe care vreau să le schimb. Până atunci urmăresc, spre exemplu, „Mood of the Day”, unde scriu zilnic care a fost starea mea generală pentru a vedea la finalul lunii cum a evoluat starea mea de spirit, mi-am făcut „Reading list” și ”Movie and TV series list” pentru că până în octombrie nu mă uitasem decât la maxim 5 filme și nici un serial, lucru care am simțit clar că trebuie să se schimbe, având în vedere că fix filmele și serialele m-au ajutat ani de zile să mă relaxez și să ies din poveștile cotidiene. Am și „Blog posts tracker”, unde scriu exact când și ce postez pe blog sau „Weekly log”, unde îmi analizez fiecare săptămână în funcție de câteva lucruri pe care vreau să ajung să le fac în mod curent în viața mea din fiecare zi (e.g. să citesc 10 pagini pe zi, să merg pe jos cel puțin 30 de minute, să ies în oraș etc.) Îl completez de 3 luni și până acum m-a ajutat foarte, foarte mult, cu rezultate concrete de care sunt foarte mândră.

2

Carnet punctat Moleskine, aprox. 80 RON, Cărturești

  1. Agenda 2018 de la Andreea Raicu – un super planner împărțit în câteva secțiuni care îți permit să notezi și să urmarești ce mănânci în fiecare zi, câte pahare cu apă bei pe zi, ce priorități ai avut și ce lucruri ți-au marcat ziua. Nu am completat-o chiar de la începutul anului, dar am început săptămâna asta și aș vrea să mă ajute măcar în ceea ce privește cantitatea de apă pe care o beau zilnic (îmi place să colorez paharele de pe foaie de fiecare dată când beau câte unul :)) ) și schimbarea meniului zilnic (să mănânc mai multe fructe, legume).

1

Agenda 2018 Andreea Raicu, aprox. 65 RON, andreearaicu.ro

  1. Monthly planner – Împreună cu cele de mai sus, mai am un Monthly planner în care-mi notez planurile, obiectivele și prioritățile pentru fiecare lună. Încep cu prioritățile, pe care le consider cele mai importante, și continui cu obiectivele legate de muncă și obiectivele personale. Puteți folosi orice caiet vă place, eu am ales unul primit cadou de Crăciun de la prietena mea Mihii. Vedem la finalul lui ianuarie cum m-am ținut de obiective :-)

4

  1. Jurnal – am și un jurnal în care scriu mai rar decât mi-aș dori, dar în care reușesc (sau mai bine zis, îmi amintesc) să notez măcar 2-3 gânduri în fiecare săptămână. Este cea mai veche „agendă” a mea, pentru că scriu în el încă de când m-am mutat la București. Și e super interesant să mă uit din când în când în urmă. Eu folosesc un carnețel micuț pentru că îmi e mai comod să îl iau cu mine atunci când merg la Brașov, dar mi se par foarte drăguțe carnetele din colecția lui George Roșu de la Cărturești – am și eu unul primit de ziua mea anul trecut :-) (http://carturesti.ro/product/search/george%20rosu)

Astea sunt agendele pe care le-am pus la punct momentan și mai am câteva în minte pe care urmează să le „lansez” zilele următoare. Momentan sunt în căutarea caietelor potrivite :-)

Mi-am dat seama că mă ajută foarte mult să-mi notez ideile și obiectivele, pentru că simt o motivație mai mare să mă țin de ele. Cred că mai important decât să știm ce vrem, este să ne dorim acel lucru suficient de tare cât să ne gândim măcar la un mod în care-l putem obține. Iar pe mine acum mă ajută planurile și caietele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *